B i l a n c o v á n í
Myslím, že každý by měl, jestliže neví jak dál, jestliže stereotyp ho pohltil a neví jak se realizovat stále efektivněji, tedy tehdy by měl se zastavit, ohlédnout se za svým počínáním, zhodnotit ho, ujasnit si v čem právě teď chybuje a jaká pozitiva by měl uplatnit v dalším svém počínání. Anketa „Sto největších Čechů“ je jakýmsi zamyšlením pro všechny občany státu. Dovolte mi však přiblížit důvody, proč to zamyšlení by mělo být zásadní. Začnu krátkou poznámkou Prof. Zahradníka, který se při příležitosti jmenování Mistra Jana Husa vyslovil přibližně ve smyslu, že i naše současnost potřebuje tak neohroženého bojovníka za Pravdu, který by bojoval proti dnešním zlořádům. Dovolte mi k tomuto jistě aktuálnímu přání nejdříve připojit konec jednoho vyprávění, snad pohádky:
„… a pohádkový dědečku, kdy zvítězí Dobro nad Zlem? Chlapče, to je těžké. Nejdříve je třeba proniknout k Prameni poznání. Ale na něm sedí stohlavý drak - jmenuje se Nevědomost. A tomu je třeba uťat všechny hlavy? Ano, teprve zabitím tohoto zlého draka se uvolní všechny pramínky Poznání, které jsou nutné k pochopení, jak dokonalý je Život, co všechno nabízí, jestliže se člověk stane lepším, nebude stavět svůj blahobyt na neštěstí jiných …, a jestliže naopak začne využívat vrcholných možností Života, jež jsou mnohonásobně výkonnější než ty současné. Tak to já ho najdu a zabiji ho. Ale to není všechno, chlapče, ještě těžší je přesvědčit lidi, že právě Pramen poznání je to pravé, co potřebují. Je totiž hodně těch, co také hledají pravdu. Specializují se na nejrůznější profese, experimentují a nacházejí nejrůznější řešení, které jsou většími či menšími pravdami, často však jen zavádějí na scestí – a žel, žádná z těchto malých pravd nevede k poznání Pravdy Života. A tito lidé prosazují tyto své dílčí a Nedospělé pravdy, zakládají si na své vědeckosti a Pramen poznání, který teprve dovoluje pochopit, co je Život, jakou má konstrukci a kudy vede cesta k jeho vrcholným možnostem, budou považovat za příliš zjednodušující, nevědecký - nebudou chtít pochopit, že to nejúčinnější je i nejjednodušší. Já je přesvědčím, vždyť jsi říkal, že Pramen poznání je absolutním myšlením a umožní odlišit pravdu, tápání a omyl. Chlapče, Pravda je jedna věc a stereotyp myšlení v zajetí Nedospělých představ a mocenských snah je věcí druhou – tím, čím všichni žijí. Mohu Ti jen naostřit meč, na ty dračí hlavy. Jak přesvědčit vědu, politickou moc, novináře i ty všechny ostatní (pro které je někdy těžké sehnat něco do úst) … jak tedy všechny tyto lidi přesvědčit, že musí myslet jinak, na to je i můj rozum krátký. Snad čas i zde pomůže - myslím, že mávání mečem nebude nejúčinnější … a nebo, že by snad …?“
Pane Profesore, jistě jste měl namysli bojovníka Ducha. Myslím však, že ještě i dnes více lidí má pro současnost představu potřeby neohroženého boje na poli vojenském. Těm si dovolím hodně oponovat a vyslovit tu nejdůležitější informaci: současnost je jiná, než kdy jakou kdo mohl získat zkušenost – úkolem pro současnost je úplné vítězství Dobra nad Zlem a to není možné žádným bojem (ani proti terorizmu). Jednak by po tomto boji nezůstal kámen na kameni, a jednak k Dobru není možné vychovávat žádným násilím, ale jen poznáním. Proto veškerý boj se musí přemístit za jednací stoly, nebo ještě lépe na televizní obrazovku, přičemž pro začátek musí být jediné téma: Celková konstrukce Života, Absolutní teorie relativity a co z těchto absolutních poznání vyplývá pro současnost. Předešlu, že Život nám předurčil uskutečnit výchovně vývojový skok a poznamenávám, že „Pramen poznání“ se jmenuje Absolutní metoda myšlení, Metoda III°. Svou až zázračnost má díky obecnému uplatnění Absolutních zákonů Života, které pronikají do každé problematiky Života nekonečného kosmu. Žel, „jak vyprávěl pohádkový dědeček“, na cestě uplatnění absolutnímu poznání stojí VĚDA II°, jež svými stereotypy, zákony zachování vytvořené na poznání Nedospělých pravd, a zvláště svým povýšeným postojem nepřipouští vůbec pomyslet, natož jednat o čemkoliv, co se nevejde do současných stereotypů.
Absolutní problematiku, včetně Celkové konstrukce Života, jsem zasílal již celé čtvrtstoletí nejrůznějším vědeckým a mocenským institucím - na AV ČR i po celou dobu, kdy jste byl jejím předsedou Vy, pane Profesore. A tak současnost více než neohroženého bojovníka jedince potřebuje odpovědné vědce a vědu. Takovou, která není zlepšovatelem nezlepšitelného, co neustále chce výše, dále a rychleji nechť to stojí co to stojí, ale uvážlivé myslitele s citem pro Život a s vírou v dokonalost Života: s vírou, že Život nám má co nabízet – a že teprve to jsou ty vrcholové organizační systémy, které Život má pro plnohodnotnou i trvalou existenci civilizace.
Pohádkový dědeček si myslel, že čas vše vyřeší, já co „stínal hlavy Nevědomosti“ konstatuji:
- Život je dokonalý, k rozumným neskonale laskavý, avšak k neodpovědným absolutně nesmiřitelný, neboť by nemohl tím dokonalým a laskavým se vůbec stát na rozvojové (naší) planetě a být v nekonečném kosmu
- Život staví na kvalitě. Celý vývoj kosmu vede k budování stále nové a vyšší kvality. Naší současností, pokud chceme přežít, musíme se zbavit své nekvality – tím, že budeme budovat svou Dospělost, svou kvalitu poznání, pocitů a odpovědného konání až do úrovně kosmické (absolutní) kvality
- ten, kdo nebude chtít se podřídit zákonitým absolutním potřebám Života, prohraje. Prohraje možnost prožít vrcholné dary Života vyúsťující v možnosti opakovaného omlazování v až snové nadsvětelné existenci a vždy se vrátit absolutně zregenerován a zbaven všech svých neduhů tělesných. Ano, odměnou za Dospělost je opakovaná mladistvá existence při nekonečných možnostech žít kdekoliv v kosmu, v kosmických městech nebo na přírodních planetách s vkusem dotvořených na podkladě absolutních technologií - přitom bez všech těch současných špinavých továren a všech činností, které dnes tak devastují naše životní prostředí. A to nejsou pohádky, ale neodkladná poznání, která okamžitě musíme rozvíjet, neboť tyto absolutní pohledy, vědomí, že každá spekulace a nízkost bude jednou potrestána, zastaví současnou povrchnost myšlení i nízkosti na všech úrovních, tím více vojenské harašení.
Boj proti současným zlořádům, pane Profesore, tedy začíná na akademické půdě, přičemž rozpor pro současnost je jediný, leč totální: Metoda Nedospělého experimentu Vědy II° již dosloužila, je neúčinná a svým stereotypem limituje existenci civilizace. Zdůrazňuji, že musí skončit Nedospělé hrátky na všech úrovních a ve všech oborech. Chceme-li přežít, musí pro nás již existovat jen jediný cíl: zastavit vše nízké na celé planetě a vytvářet si absolutní představy. Každý experiment bez absolutní rozvahy je již nízkostí, která zatemňuje naše skutečné potřeby a přímo ohrožuje existenci civilizace. Proto naše Budoucnost musí být nekompromisní a trestat …, každého, kdo ve své funkci brání nastartování Relativistického vývoje. Tímto tvrzením a mnoha informacwww.bristle.cz/kosmickemysleni// jsem ukončil poslání „chlapce“, který se před asi 33-mi lety vydal „stínat hlavy draka Nevědomosti“. A pokud chcete, abych prokázal svou neohroženost i mimo klávesnici svého počítače … ještě dodávám, že vědce vyzývám k veřejné konfrontaci představ (např. na ČT 1) : Co je Život a co dnes od nás všechno žádá!
S konstatováním, že ten, kdo poroučí a má právo poroučet je jen Život, se loučí
Ing. Hanák Zdeněk
11. května 2005 http://www.bristle.cz/kosmickemysleni//
Redakci pořadu „Sto největších Čechů“:
Vážená redakce,
dovolte mi Vám věnovat své pojednání „Bilancování“, neboť Váš pořad mě k jeho napsání inspiroval. Prosím o předání všem přemýšlivým, jež na pořadu se podíleli, pochopitelně včetně účinkujících. Nabízím pokračovat, po udělení všech cen, pořadem: “Sto největších potřeb pro zachování existence civilizace!“
Děkuje a srdečně zdraví Ing. Hanák Zdeněk