P8. Veličiny a zákonitosti absolutní konstrukce Života

Opora myšlení: Paměť člověka – Duše člověka

Myšlení člověka má plnou Induktivní organizaci (viz P9), jež je izolovaným systémem, kde funkční izolovanost, a tím i neplatnost zákona zachování hybnosti, je podmíněna existencí plnohodnotné opory. Tuto oporu vytváří Nositel vývoje, ve kterém hlavními prvky jsou Paměť ve funkci hmotného hlavního prvku 1 a Duše člověka v postavení duševní energie, tj. hlavního prvku 1´. Posláním Nositele vývoje našeho myšlení je kvalitativně zpracovávat energii reakce, jako nutný prostředek k uvědomění si myšlenky, a má následující obecně platnou konstrukci:

Nositel vývoje myšlení:

 

1´ hlavní prvek (duševní energie) ... Duše člověka

                    2´ stabilizační prvek ... tvarové vymezení a kvalita Duše

3´ silové působení prvku 1' , tj. Duše člověka

3 silové působení prvku 1, tj Paměti

2 stabilizační prvek ... tvarové vymezení (mozaika) a kvalita paměti

1 hlavní prvek (hmotný základ) … Paměť

Tato konstrukce přímo vyplývá z charakteristik kvalitativní činnosti i z podstaty poslání Hmotného kosmu: stálý vývoj prvotní hmoty ke stále vyšším kvalitám a vyššímu funkčnímu uplatnění. Nositel vývoje je tím prostředkem, který přirozeně, přitom konstrukčním skokem vytváří novou kvalitu: energetickou indukcí silového pole hmotným základem a silovou vazbou s touto vytvořenou vyšší i opačnou kvalitou. Tím buduje konstrukci, ve které se uplatňují kvalitativní stupně efektivnosti: funkční prvky se stabilizují ke kvalitativnímu projevu a přijímanou energii transformují na vyšší kvalitu celku. V P10 uvádím Nositele vývoje pro každou důležitou činnost v Konstrukci Života. V každé je patrné vytvoření příslušné duchovní kvality k činnosti absolutního významu. A absolutní hodnota systému vždy je podmíněna plnohodnotnou spoluprací opačných prvků, kde kvalitativní opačnost je podmínkou uplatnění kvalitativních stupňů efektivnosti, jejímž vyústěním je Nositel vývoje s významem vrcholového funkčního prostředku Života. Poznamenávám, že uplatnění Kvalitativních stupňů efektivnosti je podstatou organizace Duchovního prostoru a proto i vrcholným prostředkem organizace ve Hmotném prostoru.

Duše člověka je nehmatatelná a pro vědu IIo neexistuje. Kvalitativní metoda myšlení má pro její existenci tyto argumenty:

- Nositel vývoje je vrcholnou funkční organizací Hmotného kosmu, kde tento vrchol je umožněn uplatněním Kvalitativních stupňů efektivnosti. Přitom jejich uplatnění je možné jen silovou vazbou hmotného základu a jeho Duševní energie, kde její vytvoření indukcí hmotného základu je podstatou vývoje Hmotného kosmu na všech jeho stupních

- Nositel vývoje je systémem, bez kterého nelze uskutečnit vývoj, tím méně jakoukoliv tvůrčí činnost, tím méně myšlení, jež je vrcholnou činností Hmotného kosmu

- bez opačného hlavního prvku nelze vytvořit Nositele vývoje, nelze akumulovat energii, tím méně uskutečnit jakýkoliv záznam v naší paměti, neboť by nebylo čím zaznamenávat

- opačný hlavní prvek je duševní energií s významem silového pole svého hmotného základu, jež se vytvoří zcela přirozeně, pouhou existencí hmotné kvality se schopností vytvořit hlavní prvek. Touto kvalitou je naše paměť, rozhodující prvek našeho mozku a Duše je přirozeným produktem této kvality

- v P10 dokládám, že každý dílčí vývojový děj v Konstrukci Života je budován příslušným Nositelem vývoje s opačnými hlavními prvky, kde hmotný základ vždy přirozeně vytvořil opačný hlavní prvek nebo se s opačnou kvalitou funkčně spojil a vytvořil Nositele vývoje. Vždy jde o zákonité uplatnění Zákona tří prvků a Zákona kvalitativní symetrie, aby se mohl naplnit Zákon vývoje na dané úrovni Konstrukce Života

- plnohodnotná spolupráce je vrcholným prostředkem Života a bez funkčního základu vystavěném na spolupráci dvou opačných prvků není možné vytvořit nejdokonalejší systém Hmotného kosmu, tj. myšlení, tím méně vrcholnou soustavu Induktivního systému

- posláním Hmotného kosmu je spolupráce s prostorem Duchovním, který do hmotného vyvrhl prvotní energii k zákonitému vývoji kvality, aby nejvyšší kvalita se vrátila a uzavřela funkční cyklus. Duše je záznamem každé myšlenky, každého činu člověka, společně jsou záznamem všech poznání Hmotného kosmu. Tato energie s kvalitativní podstatou je jedinou možnou energií, která svým příchodem do Duchovního prostoru, jež je dovršující fází vývoje Života, může vytvořit odpovídající dějovou náplň pro tuto vrcholnou i nekonečně dlouhodobou fázi Života. Nelze najít jiný prostředek aktivace Duchovního prostoru, který může funkční cyklus uzavřít. Přitom existuje nespočet důkazů s váhou experimentu. A nejsou to jen svědectví, které ve svých knihách publikoval Raymond A. Moody, JR. Jednoznačné zážitky s oddělením Duše i s důkazy, že nešlo o sen nebo halucinace, má mnoho lidí. Nastal čas pochopit Život dějově, v kontextu zákonitých souvislostí všech jeho dílčích systémů, v jejich provázanosti a nezastupitelnosti: nastal čas celkového studia absolutní konstrukce Života s potřebou vstřícného postoje a s důvěrou v absolutní možnosti Života, nastal čas přiřadit absolutním zákonitostem absolutní váhu pravdivosti – v souladu s podstatou Metody myšlení IIIo

- samostatnou i rozsáhlou problematikou je konstrukce a funkce Nulového přechodu, jež vytváří funkční spojení mezi Duchovním prostorem a Hmotným prostorem. Ve smyslu Zákona kvalitativní symetrie existuje propojení ve směru do Hmotného s významem Kladného času Duchovního prostoru (podmínky vyvržení Mraku elementárních částic) a ve směru do Duchovního prostoru s významem záporného času tohoto prostoru. Podmínky tohoto děje, s významem absolutní očisty, souhlasí s mnoha výpověďmi lidí, kteří měli zážitek s existencí po klinické smrti.

Otázka uznání existence Duše a výše uvedeného Nositele vývoje myšlení je tedy otázkou ochoty myslet v zákonitých souvislostech Kvalitativní metody myšlení, otázkou schopnosti si uvědomit závažnost sdělených informací vyúsťujících v Konstrukci a poslání Nositele vývoje. Zdůrazňuji, že tento nezastupitelný význam není jen pro Hmotný prostor. Prostor Duchovní tvoří jediný Nositel vývoje (tzv. kvantitativní konstrukce) s rozměrem galaxie a Duše biologických jedinců jsou aktivační energií pro jeho Nedospělý vývoj neomezené existence! Otázka, zda-li myšlenkově operovat s fakty, které nelze přímo změřit nebo ověřit experimentem, je rovnocenná k rozhodnutí, zda-li myslet na AIIo nebo na AIIIo: zda-li myslet ve stereotypu minulých staletí nebo přijmout výzvu Života a myslet v absolutních polohách. Dlužno dodat, že metoda AIIIo nikoho nenutí něčemu slepě věřit. Jen je třeba si uvědomit váhu Absolutních zákonů Života, váhu pojmu obecné uplatnění, váhu skutečnosti, že v kosmu nelze akumulovat energii a vytvářet vývoj jinak, než prostřednictvím Nositele vývoje a ten nelze sestrojit jinak, než plnohodnotnou spoluprací opačných hlavních prvků, tj. konstrukcí z prvků s vlastnostmi kvalitativních stupňů efektivnosti, jejichž podstatou je plnohodnotné uplatnění jejich kvality v soustavě. Vše je otázkou uvědomění si, v jak závažné vývojové fázi dnes my žijeme, že máme uskutečnit kvalitativně vývojový (výchovný) skok a jeho uskutečnění je otázkou života a smrti civilizace, jež je Duševních energií životodárné planety a její vývoj je vrcholným vývojem nejen Sluneční soustavy, ale i celého Hmotného kosmu.

Je třeba si uvědomit, že dnes již musíme operovat na nejvyšších úrovních Života, naší životní potřebou je ztotožnit se s potřebami absolutní organizace. Proto dnes již není rozumné apriori nevěřit tomu, co nemohu ohmatat (jak nízké a Nedospělé), Život od nás očekává mnohem víc: myslet v nuancích jeho absolutní organizace, důsledné studium a rozvíjení Absolutních zákonů Života, rozvíjení dovršující metody myšlení, Metody IIIo a absolutních konstrukcí založených na plnohodnotném uplatnění kvality prvků funkčních systémů.

Vraťme se ještě k vlastnímu provozu Nositele vývoje myšlení:

Vývoj Nedospělý:

V učební fázi každá informace přicházející do mozku (jež má stavbu Induktivní soustavy) se v našem vědomí přetváří na energii akce (uvědomovaná myšlenka) a energii reakce, jež přichází do paměti jako energetický impuls. Tento impuls indukuje v naší Duši (prvku 1´) vířivé proudy, které zpětně působí na naši paměť a formuje v ní záznam v podobě bílkovinné substance. Vyšší kvalita paměti indukuje vyšší kvalitu Duše člověka (hlavního prvku 1´). A jen tímto procesem se energie reakce akumuluje a my si vůbec můžeme uvědomit i pochopit přijímanou informaci.

Nositel vývoje myšlení - paměť a Duše - se v prvotní kvalitě vystaví v lůně matky a bezprostředně po narození se stává klidovou soustavou, ve které Duše má svou statickou kvalitu – podobně jako gravitační pole hmoty v Nositeli vývoje hmoty v jejím klidovém stavu. V prvopočátku, souhlasně s průběhem vzestupné fáze křivky vývoje na obr. 1, je vývoj velmi pomalý, neboť chybí jakékoliv zkušenosti, paměť má málo informací. Každý vjem, energetický impuls proběhne, aniž by zaznamenal větší stopu. Avšak vysoká energie dítěte a velký počet vjemů vykonají své. Začíná vývoj, ve kterém se prvotní Duše postupně přetváří na svou dynamickou formu – pochopitelně stejně rychle jak v dříve čisté paměti se budují první tvarové záznamy s významem stabilizačního prvku 2. Vývoj se stále více urychluje, neboť paměť zachycuje stále více energie z přicházejících informačních impulsů. Přitom každý impuls procházející pamětí indukuje vířivé pole v Duši, jež zpětně formuje záznam v paměti s významem kvalitativní změny hmotného základu 1 Nositele myšlení. Kvalitativní změna paměti mění kvalitu Duše a zvyšuje její tvarovou stabilizaci - za jejich současného přiblížení. Až Funkční energie E Nositele dosáhne hodnotu Nulového bodu, vzhledem k potřebám tvůrčího řešení v daném oboru, systém myšlení se stane tvůrčí.

Vývoj Dospělý – Tvůrčí:

Konstatujme, že naše paměť není monotématická, že existují nejrůznější problematiky a ke každé je třeba vystavět skelet, jestliže chceme tvůrčím způsobem myslet. Příslušný skelet se vystaví motivací (viz P9), pokud člověk má dostatečné množství znalostí k řešení problému. Motivace aktivizuje příslušnou část paměti s konstrukcí Nositele vývoje, jež obestaví jediný prostor. Pevným obestavěním se tento vnitřní prostor stává tvůrčí s relativně nekonečně vysokou energií, jež je prvotní energií a spojením postupuje do našeho Vědomí. Jestliže motivační energie vytvoří účinnou oporu, člověk si uvědomí první zákonitost (podrobněji viz P9). Další tvůrčí krok musí rozvíjet prvotní zákonitost do funkčních jemností, jež vyžaduje mnoho nových souvislostí: tvůrčí práce se uskutečňuje na mnohem delší pracovní dráze, čímž se snižuje Tvůrčí energie E Nositele vývoje myšlení. Vývoj E´, M´ systému pokračuje důsledně podle sestupné větve Křivky vývoje. Nemá-li první řešení pokračování, je třeba motivačně vystavět nový tvar Skeletu (s významem Nositele vývoje) a tvůrčí hledání opakovat v jiných souvislostech.

Zde nás ovšem více zajímá vlastní podstata konstrukce Nositele vývoje, vybudování Skeletu takové kvality a vyhraněnosti, jež je podmínkou pro zažehnutí tvůrčí práce. Aby byl absolutně aktivní, musí mít absolutní konstrukci Nositele vývoje, jež je vrcholnou konstrukcí Života: soustavou IIIo. Její podstatou je kvalitativně silová vazba dvou opačných hlavních prvků s plnohodnotným uplatněním jejich kvalit. K tomu je třeba absolutní spřízněnost: vztah hmotného základu a jeho Duševní energie, jež přirozeně vytvoří uplatnění podle kvalitativních stupňů efektivnosti. Duše člověka je tedy Duchovní energií své Paměti a ta nejvyšší hmotnou kvalitou Hmotného kosmu. Důkazem je celkový vývoj Života Hmotného kosmu, resp. Sluneční soustavy: Paměť je Vnitřním prvkem vytvořeným ve vrcholné vývojové fázi: ve fázi vývoje Tvůrčího myšlení. Možnost oddělení a samostatné existence Duše vyplývá z vrcholového postavení Nositele vývoje myšlení a vlastní spolupráce Duchovního prostoru a Hmotného prostoru: s významem základu konstrukce Života.

Opakujme, že celková organizace myšlení má Induktivní konstrukci (viz P9). V těchto obecných úvahách shrňme podstatné o Tvůrčím myšlení člověka:

- Tvůrčí činnost začíná relativně nekonečně vysokou energií E´ (fáze tvůrčí euforie), aby každý tvůrčí krok vytvořil příslušnou vnitřní kvalitu obou hlavních prvků (1, 1´) a snížil Tvůrčí energii E´ Nositele podle sestupné větve Křivky vývoje.

- Každý problém má svou absolutní hodnotu. Problematika jednoduchá má svůj Nulový bod nízké energetické hodnoty E a člověku umožní bez větší přípravy prožít tvůrčí fázi, která vždy nemusí být povznášející, neboť i krádež je “tvůrčím” procesem.

- Naše paměť (Nositel) zaznamená každou informaci, které jsme porozuměli a takto, kvalitativní přestavbou, buduje skelet, který tvoří celá paměť ve svém kontaktním silovém sepětí s Duší. Při tvůrčím myšlení postaví náš Nositel jen dílčí skelet na základě motivace (podrobněji viz P9). Tvůrčí činností je potom stálé hledání: toho správného skeletu a budování pravdivých prvků uvnitř toho správného skeletu tvůrčí prací. Hodnotná tvůrčí činnost často i hodně bolí.

- Pravdivý vývoj vyžaduje plnohodnotné studium a život v plnohodnotném životním prostředí – v prostředí lásky, kamarádství, důvěry a respektu k těm, co umí. Toto studium obyčejně vyžaduje celého člověka. Tehdy narůstá energie v myšlení člověka podle vzestupné větve Křivky vývoje, tj. narůstá Funkční energie E a Funkční hmotnost M Nositele - s významem schopnosti vytvořit oporu k porozumění stále složitějších informací. Okamžitým velikostem E, M přísluší odpovídající kvalita hlavních prvků 1, 1´, jejich tvarová vyhraněnost (s významem stabilizačních prvků 2, 2´) a vzájemné silové sepětí těchto hlavních prvků (s významem společného prvku 3). Až dostatečné přiblížení obou hlavních prvků, příslušně vymodelovaných do Skeletu motivací, jež je produktem závěrečného kvalitativně relativistického vývojového skoku, může zažehnout hodnotnou Tvůrčí práci.

- Člověk se stane dobrým až vybudováním Nositele vyšších hodnot E a M. Těchto lze spolehlivě dosáhnout i prostými prostředky: hodnotnou spoluprací a láskou. Dodejme, že účinek těchto jen zdánlivě prostých až primitivních prostředků je dán tím, že ve skutečnosti mají absolutní kosmickou organizaci, jež i v  nejprostších úkonech staví plnohodnotnou konstrukci našeho Nositele myšlení a vysokou vnitřní kvalitu. To je ovšem jen základ. K tomu, aby člověk mohl budovat osobnost až do absolutních úrovní, je třeba jeho začlenění do hodnotné společenské organizace. Dodejme, že do Kosmicky dospělé organizace společnosti, která člověku vytváří možnost odpovědného postoje a tím stálé tvůrčí motivace. V tomto smyslu je třeba hledat východiska ze současné povrchnosti vyúsťující v honbě za penězi, často za cenu i těch největších prohřešení – snižující kvalitu životního prostředí a navozující záporné motivace. To vše je přímý důsledek Metody IIo v podmínkách kvantitativně relativistického bujení bez schopnosti pronikat do absolutní problematiky, to vše je důsledek neschopnosti současné vědy absolutních pohledů, to vše je důsledek jednosměrné, tj. Mocenské organizace společnosti.

srpen 2003                                                                                                                                                 Ing. Hanák Zdeněk

Příl.: obr.10b